Geoblog.pl    qualo    Podróże    PrzedÅ›wiÄ…teczna gorÄ…czka wg Portugalczyków    ÅšwiÄ…teczna wioska

ÅšwiÄ…teczna wioska

Portugal
Portugal, Óbidos

Obidos to niewielka mieścina 80 km od Lizbony, gdzie co roku organizowany jest świąteczny festyn, który staruje na początku grudnia.

Do Obidos najlepiej jest dostać się autobusem – jedzie około godziny – zdecydowanie krócej niż pociąg. Jak to zrobić:
• Dojechać do stacji metra Campo Grande
• Na dworcu autobusowym szukać przystanku linii Rapida Verde (GPS: 38.760271, -9.156798), jest on lekko przesunięty na wschód od głównego dworca, po drugiej stronie linii kolejowej niż stadion
• Wsiąść w autobus linii Rapida Verde (pospieszna zielona), który kieruje się do Caldas da Rainha. Poprosić o bilet do Obidos (czyt: Obidosz) - cena 7,60 Euro w jedną stronę
Autobus kursuje średnio co godzinę i wysadza nas przed samym wejściem do miasteczka. Tak, dobrze napisałem, wejściem do miasteczka, bowiem całość jest otoczona średniowiecznym (może późniejszym) murem, a na szczycie wniesienia stoi zameczek (obecnie hotel). Przed wejściem do miasteczka stoją budki z biletami do świątecznej wioski. Wejście do miasta oczywiście darmowe, to już do samej świątecznej wioski kosztuje 5 Euro.

Trzeba przyznać, że w Obidos jest świątecznie. Wąska alejka prowadzi ku zamkowi, a wzdłuż niej są sklepiki z lokalnymi wyrobami, po części też związanymi z tematyką świąteczną. Gdy przechodzimy na teren świątecznej wioski to krajobraz nagle się zmienia. Wszystko staje się zmrożone, obsypane sztucznym śniegiem (jest 18 stopni, o prawdziwy trudno :) ). Jest tu lodowisko, bałwany, stok do zjazdu na sankach. Jest dużo atrakcji dla dzieci, wliczając w to przedstawienia cyrkowe i Mikołaja. Spędzam tu trochę czasu, po czym idziemy na spacer po murach miejskich – można nimi przejść w koło – jedyne 2 km drogi :)

Trzeba przyznać, że tu choć trochę czujemy zbliżające się święta. Ta półdniowa wycieczka dobrze nastraja nas przed wigilią.