Geoblog.pl    qualo    Podróże    Na zielonej łące    Kamień na kamieniu jak stoi, tak stoi

Kamień na kamieniu jak stoi, tak stoi

Irlandia
Irlandia, Bunratty

Skarby natury to jeden cud Irlandii, drugi to zamki, warownie i klasztory. Niekoniecznie w formie pełni stojących budowli, mogą to być również ruiny. Najważniejsze, że kamienne mury wyglądają pięknie w zestawieniu z soczystą zielenią.

W niedzielne popołudnie wyruszyliśmy rodzinnie na spacer do Dromoland Castle. Jak sama nazwa wskazuje...to zamek :) A nawet więcej - jest tu hotel, spory park, pole golfowe, jeziorko i ogród. Idealne miejsce by pospacerować w jesienny, ciepły dzień. W kolejnym dniu odwiedziliśmy również pobliski The Bunratty Castle. Jest tu właściwie nie tylko zamek, ale też spory park etnograficzny. Zbudowano tu osadę wiejską i miejską z czasów dawnej Irlandii. Do każdego domku można wejść, w każdym jest (lub było) napalone w kominku. Czuć klimat czasów średniowiecznych. Jest tu również część bardziej “luksusowa” w formie pałacyków czy zamożnych domów. Miłe miejsce na spacer i … na kupowanie pamiątek - prawie wyszedłem z typowym, irlandzkim beretem z naszywką Guinness :)