Geoblog.pl    qualo    Podróże    Na zielonej Å‚Ä…ce    Na pierÅ›cieniu hrabstwa Kerry

Na pierścieniu hrabstwa Kerry

Irlandia
Irlandia, Ring of Kerry

Kolejny dzień to wyprawa do sąsiedniego hrabstwa Kerry. Oznakowano tu specjalną samochodową trasę widokową (ponad 130 km) nazwaną… Ring of Kerry. Trasa wiedzie po okręgu i obejmuje cały półwysep na zachód od Killarney. Zanim jednak wjeżdżamy na trasę, zatrzymujemy się na plaży w Inch. W tym miejscu piaszczysty brzeg ciągnie się przez 2 kilometry, ale i tak najciekawsze jest to, że sama plaża ma szerokość 100-200 metrów! :) Jest więc sporo miejsca do chodzenia, jeżdżenia autem (tak, pozwalają wjeżdżać na plażę) czy nawet startu i lądowania szybowcem (tak, również taką atrakcję można było wykupić).

Choć słońce świeci, na plaży upałów nie ma… jest w końcu końcówka września, więc cieszymy się z tych 14 stopni :) Ważne, że nie pada, więc jedziemy dalej na Ring of Kerry. Mijamy kolejne kilometry, ale wydaje nam się, że bardziej podobało nam się w okolicach Ennis. Tu nie jest aż tak zielono. Fakt, widać co chwila morze, są górki, ale… tam było jakoś milej. Na całej trasie zatrzymujemy się 2 czy 3 razy, ale najciekawszym miejscem okazuje się być zamek Ballycarbery. Pozostałości budowli są całkowicie udostępnione do zwiedzania, nikt nie kontroluje wejść, nie sprzedaje biletów. Po prostu jedna z pozostałości średniowiecznej Irlandii, którą można zobaczyć, poczuć,dotknąć i dostać się w każdy zakamarek. Ogólnie obiekt fajny i godny zobaczenia.