Geoblog.pl    qualo    Podróże    Farangi w Tajlandii    Wylotu dzień

Wylotu dzień

Czechy
Czechy, Praga

Linie Emirates oczywiście odlatują z Warszawy, ale po co pchać się do polskiej stolicy, skoro o wiele bliżej i przyjemniej można dostać się do stolicy naszych południowych sąsiadów. Pociąg z Wrocławia do Pragi odjechał o 5:43 i już po 1,5 godziny jazdy … miał opóźnienie ponad 40 minut. Uwielbiam koleje, ale gdy się człowiekowi „lekko spieszy”, to opóźnienia nie są wskazane. Na każdej stacji, do której udało nam się dotrzeć po polskiej stronie nasz pojazd odczekiwał, aż pociąg jadący z naprzeciwka przejedzie i zwolni tor. Kolejowy koszmarek trwał jednak tylko aż do czeskiej granicy. Nagle, ten sam pociąg, który przed chwilą odpoczywał na każdej stacji, zaczął jechać normalnie, nadrabiając powoli tracony czas. Sytuację i tak jednak uratowała przesiadka w Usti nad Orlici, bo Ceskie Drahy, to zupełnie inny wymiar kolei niż rodzime PKP. Z elektrycznego, żółtawo-niebieskiego składu przesiedliśmy się w przedziałowy, cichy pociąg pospieszny. Równe i proste tory pozwoliły rozpędzić się składowi do 160 km/h i w rezultacie byliśmy w Pradze na czas.

Na stacji powitał nas znajomy, z którym wcześniej byliśmy umówieni na pomoc w przedostaniu się na lotnisko. Słyszeliśmy bowiem, że droga na lotnisko jest aktualnie w remoncie i komunikacja publiczna może mieć opóźnienia. Dzięki jego uprzejmości szybko i wygodnie dostaliśmy się do punktu wylotowego. Na praskim lotnisku nie warto jednak być zbyt wcześnie gdyż nie za bardzo jest tam co robić. Słabo rozwinięty dział restauracyjny oraz wysokie ceny i krótka strefa bezcłowa skutecznie wydłużyły czas na odlot. Gotowi jednak na długo oczekiwane wakacje przebraliśmy się, nadaliśmy bagaż i czekaliśmy na boarding. O 15:20 wylecieliśmy z Europy.

Porady i informacje:
Bilety do Pragi kupiliśmy w sposób kombinowany:
- na polski odcinek Wrocław->Międzylesie w PKP PR
- przejazdówka z Międzylesia do Lichkova u konduktora za 8 zł / osoba
- na czeski odcinek Lichkov->Praga w Czeskie Drahy
Doskonały przewodnik po Czeskich Kolejach.
Koszt dojazdu na lotnisko w Pradze: